donderdag 5 juni 2014

Over verwachtingen en teleurstellingen



Ben jij vol verwachting van dat wat nog komen gaat? Net zoals de natuur in de lente vol knoppen zit? Of durf je niet meer te dromen of hopen…heb je nogal wat teleurstellingen meegemaakt….

Ik ken dat ook , altijd weer beperkingen ervaren in het dagelijks leven (o.a. door fibromylgie)waardoor je soms weer stil gezet word. Aan de hand van een schilderij dat ik maakte in 2012 n.a.v het lied Blessings van Laura Story vertel ik je graag meer hierover.


Op een bepaald moment in mijn leven stonden verwachtingen bijna gelijk aan teleurstellingen. Hier heb ik ze afgebeeld met stempels…die vervagen…

Als kind was ik al vaak ziek. En ook nu moet ik nog al eens afspraken afzeggen en daardoor mezelf en anderen teleurstellen.
Het komt dan soms zover dat je je afsluit en geen afspraken meer durft te maken, zodat je ook niet hoeft teleur te stellen.
Maar gelukkig ben ik in de afgelopen jaren na een moeilijke periode in mijn leven tot een heel mooie ontdekking gekomen….

Ook ik heb vaak gebeden en voor me laten bidden….. voor genezing van mijn fibromyalgieklachten.

Maar wat God gaf was Zijn bijzondere nabijheid, (noem het maar innerlijke genezing) als ik niets meer kon en eenzaamheid kende ,was Hij er, met HEEL VEEL liefde en bevestiging dat ik mocht zijn wie ik was in en met mijn pijn en zwakheid. (vandaar het zilveren hart, Gods liefde…die betrouwbare liefde uit de BRON die altijd blijft bestaan).

Psalm 62 spreekt daar zo mooi over, in vers 6 Waarlijk, mijn ziel, keer u stil tot God, want van Hem is mijn verwachting; en in Psalm 22:25 Hij veracht de zwakke niet.

Jaren terug werkte ik als doktersassistente, maar dat werk kon ik niet meer uitvoeren. Gelukkig gaf God mij van kinds-af aan een creatief talent. Daar geniet ik elke dag van, in mijn eigen tempo, aangepast op de mogelijkheden van die dag, dat is elke dag weer anders.
Soms kan ik alleen foto’s maken, vanwege te veel pijn, andere dagen gaat het heel goed en ben ik heerlijk aan het schilderen of geef ik workshops.
Maar ja ik heb altijd meer ideeën dan ik kan uitvoeren….. gelukkig geniet Mijn Hemelse Vader van de creativiteit die Hij in mij heeft gelegd, ook al kan ik het niet uitvoeren Hij ziet mijn gedachten en ideeën….(hier verbeeld met kant en parels)……wat bijzonder dat er niets aan zijn aandacht ontglipt. En dat Hij het wil gebruiken in Zijn Koninkrijk op allerlei manieren. Vandaar een soort Koninklijke corsage. Ik mag als een prinses leven….




Gelukkig ben ik in mijn leven niet verbitterd geraakt, ik kon altijd alles bij Hem brengen.  Ik verwacht alles van Hem nu en in het nieuwe leven met Hem zonder pijn, verdriet en moeite!
Maar ook nu al, omdat Hij zoveel wil geven ,ondanks en soms door gebrokenheid en teleurstellingen heen.
Zijn wegen zijn wonderlijk, soms komt die zegen juist door pijn en verdriet heen, zoals het lied Blessings vertelt “What if are blessings comes through raindrops, what if our healing comes trough tears” (vandaar de tranen die van boven naar beneden lopen)
De teleurstellingen draag ik niet meer mee in mijn hart die liggen nu als schelpen op de bodem van de zee, Hij ziet ze…ik heb ze aan Hem toevertrouwd.

Hier hangt een prijskaartje aan….God gaf Zijn zoon….zoveel zijn we Hem waard, Jezus maakte de weg vrij, zodat we van hart tot hart met HEM kunnen communiceren…

God ….verwacht je zoals je bent, met je pijn, moeite, teleurstellingen maar ook je vreugde
Hij wil je zegenen, door alles heen.
Ik begrijp Hem vaak niet….maar ik vertrouw mijn papa…..of te wel… Faith to believe.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten